Kunden har 14 dagars ångerrätt. Om 14 dagar har passerat sedan din vara mottagits kan vi inte erbjuda dig ett byte eller en återbetalning.
För att du ska kunna returnera din vara måste den vara oanvänd och i samma skick som du fick varan. Den skall även vara i original förpackningen.
En del typer av produkter kan inte returneras exempelvis ätbara produkter. Krämer och andra typer av produkter med försegling skall vara oöppnade för att returen ska vara giltig.
Fler typer av produkter som ej kan returneras:
- Presentkort
- En del hälso- och fotvårdsprodukter
För att vi ska kunna godkänna en retur krävs att du bifogar ditt ordernummer samt ett kort meddelande.
Återbetalningar
När din retur har blivit mottagen och kontrollerad kommer vi skicka ett mejl och meddela dig att returen är mottagen. Vi kommer även informera om återbetalningen blivit godkänd eller ej.
Om din återbetalning blivit godkänd kommer du få tillbaka pengarna på ditt konto inom ett visst antal dagar.
Sen eller missad återbetalning
Om du inte mottagit din återbetalning ännu, kolla först och främst ditt bank konto.
Kontakta sedan din bank, det kan ibland ta tid för banken att behandla överföringen.
Om du ändå inte fått din återbetalning kontakta oss på: info@ases.se
Skicka in returvara
För att returnera din vara kontakta kundservice och skicka sedan varan med ditt ordernummer till:
Myrgången 32, 461 62 Trollhättan
Kunden ansvarar för returkostnader, exempelvis frakt. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Vi drar av fraktkostnaden från återbetalningar förutsatt att du betalade frakt vid beställningen av varan.
Beroende på vart du bor kan det ta olika lång tid tills returvaran når oss.
Om varan är dyr rekommenderar vi att du skickar varan med spårningsbart paket. Vi garanterar inte att varan når oss.
Behöver du hjälp?
Kontakta vår kundservice.